تناسب اندام، ورزش و بیماری التهابی روده

ورزش و تناسب اندام مناسب برای این بیماری چیست؟

برای اینکه بدنتان به اندازه کافی برای انجام ورزش آماده باشد به صورت منظم تمریناتی را انجام دهید. اقدامات احتیاطی را انجام داده و با پزشک خود و متخصص ورزش مشورت کنید.

مزایای زیادی در ورزش کردن وجود دارد. در واقع، تحقیقات نشان داده است که فعالیت بدنی می تواند سلامت کلی را بهبود بخشیده، استرس را کاهش دهد و به حفظ و بهبود سلامت استخوانی کمک کند با این حال، ممکن است بروز علائمی از بیماری مانند خستگی و درد مانع از فعالیت بدنی شما شود.در صورتی که این اتفاق افتاد، خودتان را مجبور نکنید که ورزش کنید. این مسئله ممکن است آسیب بیشتری نسبت به مزایای ورزش برای شما داشته باشد.

اگر علائم بیماری، باعث عدم توانایی شما برای شرکت در کلاس های  ورزشی می گردد ، حتما با پزشک و مربیان ورزشی خود در این مورد  مشورت کنید تا تعیین کنند که چه اقدامات جایگزینی می توانید انجام دهید.

از آنجایی که بیماری التهابی روده از فردی به فرد دیگر متفاوت است، قبل از شروع ورزش، باید با پزشک خود مشورت کنید مخصوصا اگر شما در دوره عود بیماری هستید و یا عوارض خاص بیماری را دارید و یا در دوران بعد از جراحی و یا بهبودی قرار دارید.

اگر میزان و شدت تمرینات شما به علت بیماری محدود شده است، در نظر داشته باشید که حتی فعالیت های کم مثل راه رفتن سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه می توانند نتایج خوبی داشته باشد. یکی دیگر از نکات مفید تنظیم پیاده روی بر روی  مسیرهایی است که در صورت لزوم و نیاز به سرویس بهداشتی بتوانید خود را سریع به آن برسانید..